Oplossing voor ESET probleem i.c.m. Mozilla Thunderbird

Het kan gebeuren dat u geen mail kunt ophalen via het IMAP-protocol met Mozilla Thunderbird wanneer ESET NOD32 of Internet Security actief is.

Volg de onderstaande stappen om uw e-mails via Thunderbird weer binnen te kunnen halen:

1. Open de ESET software op uw apparaat

2. Klik op ‘Instellingen’

3. Klik rechtsonderin het scherm op ‘Geavanceerde Instellingen’ 

4. Ga naar ‘Web en E-mail’ in het linkermenu

5. Open SSL / TLS door op het + icoon te klikken

6. Schakel het SSL / TLS filter uit


7. Klik rechtsonderin op ‘OK’ en vervolgens op ‘Ja’

8. Herstart uw machine en open Mozilla Thunderbird

Wanneer uw e-mails binnenkomen kunt u via de bovenstaande stappen de SSL/TLS-protocolfiltering terug inschakelen.

Mocht u wederom geen e-mails ontvangen na het inschakelen van de SSL/TLS-protocolfiltering kunt u onderstaande stappen volgen:

1. Ga nogmaals naar ‘Web en E-mail’ via de eerder aangegeven stappen

2. Open SSL/TLS door op het + icoon te klikken

3. Schakel de modus voor SSL/TLS-protocolfiltering om van ‘Automatische modus’ naar ‘Interactieve Modus’
Klik vervolgens rechtsonderin op ‘OK’ en op ‘Ja’


4. Open Mozilla Thunderbird en verleen deze toestemming door op ‘Actie onthouden‘ en ‘Negeren‘ te klikken

Zet vervolgens de SSL/TLS-protocolfiltering terug op ‘Automatische Modus’.

Deze instelling zorgt ervoor dat u uw e-mails weer correct ontvangt in Mozilla Thunderbird.

Mocht u hier vragen over hebben of wanneer dit het probleem niet voor u oplost dan horen wij dit graag van u!