Door gebruik te maken van VoIP-telefonie kan uw organisatie veel flexibeler en effectiever communiceren. De investering betaalt zich vaak al binnen een jaar terug.
Er zijn twee manieren op gebruik te maken van VoIP. Wanneer er sprake is van minder dan 6 toestellen, is vaak een 'hosted' oplossing het beste. U vervangt dan uw telefoons door VoIP-modellen, en maakt gebruik van een telefooncentrale in een datacenter (in "de Cloud"). U betaalt een vast tarief per toestel plus de verbruikskosten (beltikken).
Bij zes toestellen of meer adviseren wij een telefooncentrale op locatie te plaatsen. Alle VoIP-toestellen worden hierop ingeprogrammeerd. Er is dan één weg naar buiten (een SIP-trunk). Dit is de meest voordelige vorm van VoIP-telefonie. U hoeft niet langer per toestel te betalen, maar uitsluitend voor het aantal externe telefoonnummers plus de verbruikskosten.
Voordelen van VOIP t.o.v. standaard traditionele telefooncentrale:
- lagere tot geen abonnementskosten
- lagere gesprekskosten
- gebruikmaken van bestaande netwerkbekabeling
- mogelijkheid gesprekken op te nemen
- mogelijkheid tot integratie met CRM-software
- eenvoudig beheer van belgroepen en welkomstberichten
- voicemail- en thuiswerkmogelijkheden
- uitgebreide rapporten/statistieken
- doorschakelen naar externe (mobiele) nummers
Bestaande nummers kunnen worden meegenomen, nieuwe nummers of nummerblokken kunnen worden aangevraagd.
Graag informeren wij u over de mogelijkheden en de kosten. Referenties zijn op aanvraag beschikbaar.